Голлівуд в українському об’єктиві

Похожее изображение
«Титанік», 1997 (реж. Дж. Кемерон)

Згадуючи «Титанік», ми насамперед уявляємо легендарну сцена, де Джек та Роза стоять на носі корабля. У 1997 році цей момент зворушив мільйони глядачів. Однак мало хто знає, що за цією сценою стоїть титанічна операторська робота. Глядач то зблизька спостерігає за емоціями головних героїв, то наче підноситься над закоханими. Такий ефект польоту та плавних рухів камери допомогло досягти обладнання, вироблене українською компанією «Фільмотехнік». 

Картинки по запросу анатолій кокуш
Анатолій Кокуш

Засновником компанії є виходець із Криму Анатолій Кокуш, ім’я якого нині знає кожен оператор. Завдяки його техніці вперше вдалося розлучити камеру і оператора: тепер можна було їздити по нерівній поверхні, адже розробка інженера ізолювала камеру від поштовхів або вітру. 

За радянських часів пан Кокуш закінчив Ленінградський інститут кіноінженерів і влаштувався на роботу конструктором на кіностудію імені Довженка в Києві. Ще з тих часів виношував ідею «відірвати» знімальну камеру від ока оператора. Та його розрахунки й дослідні моделі сприймали іронічно.

Розкрити свій конструкторський потенціал Кокуш зміг уже після розпаду Радянського Союзу. На початку 90-х заснував компанію «Фільмотехнік», яка стала унікальним поєднанням конструкторського бюро з майстернею. Однією з найпрогресивніших розробок став операторський кран «Каскад». Це надлегка конструкція, стріла якої здатна вилітати на 21 метр. Завдяки винаходу режисери отримали можливість розмістити камеру у найменш доступних місцях.

Ще однією сенсацією в галузі кінозйомок став «Авторобот» – чотириметровий кран з камерою, що монтується на даху будь-якого авто. Кран та камера можуть плавно обертатись на 360 градусів довкола машини, навіть коли та рухається на шаленій швидкості. Така система дозволяє фільмувати карколомні ракурси без поштовхів і коливань.

За ці винаходи у 2006 році Анатолій Кокуш отримав два технічні «Оскари». На рахунку інженера також є дві нагороди Баварської кіноакадемії (європейський аналог американської премії).

Кількість культових кінострічок, зйомки яких не обійшлися б без українського винаходу, дійсно вражає. «Форсаж», «Титанік», «Темний лицар», «Код да Вінчі», «Місія нездійсненна–3», «Люди Х», «Містер і місіс Смітт», «Гаррі Поттер», «12 друзів Оушена», «Трансформери», «Володар песнів», «Хоббіт» та багато інших завдячують епічними кадрами саме українській компанії «Фільмотехнік».

Дарина Вернигора

ПОДІЛИТИСЯ:
Top