Жанр: чорна комедія
Автор: Мартін Макдонах
Режисер: Максим Голенко
Найближчі покази: 14, 24 червня
Автор п’єси англійський кінорежисер і драматург Мартін Макдонах написав «Королеву краси із Лінана» за вісім днів. Відомий перш за все номінованою за кращий оригінальний сценарій на «Оскар» чорною комедією «Залягти на дно в Брюгге» з Коліном Фарелом, Бренданом Глісоном і Рейфом Файнсом у головних ролях. Вистави за п’єсами Макдонаха останнім часом набули популярності серед російських та українських драматургів. Наприклад, Андрій Білоус у Молодому Театрі поставив комедію Макдонаха «Однорукий зі Спокена», де головну роль зіграв Станіслав Боклан.
Сцена з вистави “Королева краси”. Джерело: http://vomne.net
«Королева краси» є проявом сучасного мистецтва, про що свідчить і ненормативна лексика, дискусія навколо якої точиться як серед критиків, так і серед глядачів. Зокрема, публіка «Золотих Воріт» − люди дуже різні, від прогресивної молоді до консервативних літніх пар − саме така була моїми сусідами на «Королеві…». «Добре, що нас попередили, що будуть лайливі слова», − в антракті сказала жінка. Побуту вистачає і в повсякденному житті, навіщо його показувати ще й на сцені, у театр приходять, щоб відпочити, розслабитися і посміятися. Дійсно, театр має взагалі виховувати чи розважати?
Сміх-таки у «Королеві…» був. Відповідно чорний, яким його часто подає саме життя. Головна героїня Морін Фолан − заручниця хворої і вередливої матері, у якої, втім, вистачає сил шкодити своїй любій доньці. Колись Морін виграла конкурс краси, а тепер потопає у монотонному побуті, що доводить її до нервових зривів. Єдиним гостем у цій родині є сусід-поштар, крім випадку, коли до головної героїні навідується знайомий, колишнє кохання Морін, завадити якому знову ж таки намагатиметься любляча матір. У спробах реабілітувати нормальні стосунки не рятують і тимчасові прояви ніжності та материнської ласки: «Я ж бажаю тобі всього найкращого, доню». До речі, роль матері грає актор Театру юного глядача на Липках Олександр Ярема, якого багато хто впізнає як ведучого розважальної програми «ВусоЛапоХвіст».
Досвід і світобачення різних поколінь дуже різняться. Справді, у театрі прагнеш побачити високі почуття і почути літературну мову, а не лайку. Але що як не мистецтво покаже, якими ми є зі сторони, без прикрас? Театр – це паралельна реальність, яка гіперболізує усе, у тому числі й вади і недоліки, без чого вистави були б штучними. Якісну комедію поставити складніше за драму, щоб сміх не був примітивним чи вульгарним. Певно, трагікомедія, чорна комедія – баланс між крайнощами позитиву і негативу, такий самий баланс, як і в житті.
Міркувала Ольга Усачова